fbpx

Köpvillkor

Allmänt

För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste Kunden acceptera Villkoren i sin helhet. Activebeautyshop vänder sig uteslutande till företagskunder. Kunden måste vara över 18 år för att få handla av oss. Målsmans medgivande gäller inte.
Vid beställning via Webbplatsen gäller de priser som anges på Webbplatsen. Priser anges i svenska kronor och är exklusive moms (netto). Priserna inkluderar inte betalnings- och eventuella fraktavgifter, som anges separat i den mån de förekommer.
För kunder utanför EU, eventuell införselmoms och tullavgift är upp till mottagaren att betala.
Vi säljer produkter som endast är avsedda för yrkesmässig användning. Samtliga produkter får endast användas av certifierade och utbildade yrkesmän inom skönhetsbranschen – skönhetsvårdare, frisörer, manikyrister, pedikyrister osv. Genom att göra en beställning hos Master Frisör Möbler bekräftar kunden att han är en certifierad specialist med utbildning för att använda de beställda produkterna och att han tar fullt ansvar för användningen av produkten.
(masterfrisormobler.se) reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Activebeautyshop har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. All information om mått och vikt på en produkt är ungefärlig. Om du behöver den exakta informationen var så vänlig och fråga oss innan köpet. Efterföljande reklamationer på grund av avvikande uppgifter till dimensioner och vikt kommer inte att accepteras.

Om felaktigt pris har angetts för en vara som Kunden har beställt så kommer Master Frisör MöblerAB ,naturligtvis att meddela Kunden om detta och invänta Kundens godkännande av det korrigerade priset innan vi fortsätter med beställningen. Master Frisör MöblerAB och alla tillverkare förbehållar sig rätten för tekniska ändringar på produkter eller delar av produkter utan föregående meddelande
Färger på produktbilder kan se annorlunda ut på skärmar än färgen i verkligheten. Fråga oss om du behöver mer information om färgen.
Master Frisör MöblerAB förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra en Kunds beställning (exempelvis om Kunden uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

Leveransvillkor

Om inget annat anges så finns alla varor i lager. Vi börjar ordrar samma dag eller dagen efter de är gjorda, i annat fall så kommer du som kund att bli kontaktad och kan då besluta själv om du vill vänta eller häva beställningen utan någon kostnad.
När Kunden genomför en beställning kommer Kunden att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Kunden bekräftar att de uppgifter som Kunden fyller i är korrekta och fullständiga samt ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter.
Vi skickar med paketleverans eller Speditör. Om paketleverans misslyckades, kan din försändelse lagras på ditt närmaste umbud. Det är upp till mottagaren att hämta paketet innan de returneras. Du kommer inte få någon sms i samtliga fall.
Kunderna bör kontrollera leveransstatus med spårningsinformationen som vi tillhandahåller för varje köp. Kunderna måste informera oss inom 7 dagar efter den förväntade leveranstiden vid misslyckad leverans.
Leveransen med Speditör sker till trottoar eller tomtgräns i mån av framkomlighet.

Produkter som levereras till dig kan delvis vara nedmonterade på grund av transportskäl. Du måste då själv montera dem innan användning. All montering måste utföras av dig. All elektrisk installation och anslutning av vatten och avlopp måste utföras av ett professionellt företag.
Du kan aldrig kräva oss för kostnader eller utebliven förtjänst vid felaktig/försenad//ofullständig eller skadad leverans.
Inspektera produkten och testa alla tekniska funktioner omgående och informera oss inom 24 timmar via e-post till support@masterfrisormobler.semed varje problem. Förpackningen måste hållas tills produkterna och alla funktioner har kontrollerats och är felfria.

Leveranstid

Paketleverans sker normalt inom 2-5 arbetsdagar, förutsatt att produkten finns i lager.

Ångerrätt
Master Frisör Möbler AB vänder sig endast till företagskunder. Alla produkter på Master Frisör Möbler AB är endast för yrkesmässig användning i Frisör-, Skönhetsvård-Tatuering-, Massage- eller liknande.
Master Frisör Möbler AB endast sälja Kapitalvaror för yrkesmässig användning. Alla dessa produkter är utesluts från Ångerrätt för alla köpare oberoende om konsument köper som företag eller som privatperson.

Ej utlösta försändelser
Det är upp till kunden att ange en giltig och korrekt leveransadress och acceptera paketet .
För ej utlösta paket debiterar vi en avgift på 350 kronor plus frakt + returfrakt.
För Speditions leverans debiterar vi hela leveransen + retur kostnader enligt vår faktura från transportföretaget plus 350 kr.

Garanti / Reklamation

Alla elartiklar/elektriska komponenter har 1 års garanti, Inredning utan el har 1 års garanti, gällande ursprungliga fabrikationsfel.

Vi gör allt för att fixa till eventuella problem med reservdelar (all montering måste utföras av kunden). Om problemet inte kan lösas med reservdelar eller reparationsinstruktion måste köparen skicka produkten till oss så att vi kan kontrollera det. Därför rekommenderar vi att behålla förpackningen.
Går det inte att reparera produkten i fall av garanti, varan ersätts med en ny eller likvärdig produkt enligt vårt beslut.
För kunder som uppfyller garantikraven skickar vi ut delar eller så kan våra tekniker i vårt lager. Angående garantireparation, frakt och alla extra kostnader betalas av kunden när det skickas till till vårt lager.
För större leveranser med pallet skicka vi alltid en betalningslänk.
Returfrakten till lager beräknas individuellt i varje fall. Kostnaden beror på upphämtningsadress samt pallens storlek och vikt.
Om produkten används trots att den är defekt finns det risk att defekten förvärras och garantin upphör att gälla.
Om ett fel upptäcks ska det omedelbart rapporteras skriftligen per mejl till oss med en exakt beskrivning av problemet. Gärna även med bilder och video som visar problemet exakt.
Produkten får då inte längre användas. Efter att ha fått beskrivningen avgör våra tekniker om produkten ska skickas in på besiktning eller om vi kan lösa problemet med reservdelar. Installationen av reservdelarna utförs av kunden på egen risk och kostnader. Om problemet inte kan lösas med reservdelar och lämplig instruktion ska produkten skickas in. Vi skickar ingen tekniker till kund.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Därför är det viktigt att du testar produkt med alla funktioner omedelbart.
Dessa fabrikationsfel ska konstateras av tillverkaren, varpå du som kund får en fri reparation eller – enligt vårt beslut – en ny produkt.
Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden.
Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer.
Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv.
Produktgarantin gäller inte med en fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

För försäljning till tredje man, befintliga garanti eller garantianspråk är inte överlåtbara.
Vid undersökning av produkten och inget fel hittas, eller om kunden inte önskar utföra den föreslagna reparationen, ska kunden stå för alla fraktkostnader och inspektionskostnader. Kunden ska alltid kontakta oss innan produkten skickas till oss. Kom ihåg att packa produkten väl (i kartong, inte i pappers- eller plastpåsar och alltid säkert på en pall för speditör leveranser) innan du skickar den till oss för att undvika transportskador. Vi rekommenderar alltid att behålla originalförpackningen. Master Frisör Möbler AB ansvarar inte för eventuella skador som orsakas under transporten på grund av otillräcklig förpackning av kunden. Garantin gäller inte för defekter och skador som orsakats av felaktig hantering.

Fel Produkt

Om du fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 24 timmar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter för att verifiera att allt är korrekt levererat. Inkommer information om detta senare än 24 timmar förbehåller sig Master Frisör Möbler AB rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Vi står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig. Observera att du inte får använda produkten och att du måste behålla produktens förpackning så att den kan skickas tillbaka / hämtas från oss i sitt ursprungliga skick.
Kunder måste meddela oss per e-post 24 timmar efter mottagandet av produkten till: support@masterfrisormobler.se

Transportskador – Reklamation av trasig produkt eller saknade varor

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet.
Fraktskador måste med nödvändighet vara undertecknad av föraren. Kontrollera paketet i närvaro av föraren. Annars kommer reklamation inte accepteras. Även om skador på varans emballage är mycket liten, var vänlig notera det på transportörens fraktsedel samt dokumentera detta med bilder. Risk av transporten går över till mottgaren med leverans signering.
När du har tagit emot produkterna och packade upp dem, inspektera produkten och testa alla tekniska funktioner omgående och informera oss inom 24 timmar via e-post med varje problem.

Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage, så att detta kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.

Kunder måste meddela oss per e-post till support@masterfrisormobler.se inom 24 timmar efter mottagandet av produkten med en exakt beskrivning av skadan och med bilder, även om förpackningen, som visar alla nödvändiga detaljer.

Efter av godkänt returärende så skickar du produkten till:
Master Frisör Möbler AB
Adress:
Bjurögatan 48,
211 24, Malmö,Sweden

Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Tänk på att returnera försändelsen som företagspaket till vår returadress.

Avbeställning

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du skriftligen kontakta oss omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning eller ifall din beställning är paketerad så kan du inte avbeställa det. Du som kund står då för returfrakten. Om du inte hämtar ut din beställning gäller “Ej utlösta försändelser”.
När du beställer inredning och har fått en orderbekräftelse så har du 24 timmars ångerrätt på beställningsvaror, men inte på lagervaror. Efter det är ordern bindande.

Ångerrätt

Master Frisör Möbler AB vänder sig till företagskunder. Alla produkter på Master Frisör Möbler AB är endast för yrkesmässig användning i Frisör-, Kosmetik-Tatuering, Massage- eller liknande.
Master Frisör Möbler AB endast sälja Kapitalvaror för yrkesmässig användning. Alla dessa produkter är utesluts från Ångerrätt. Möbler + Inredning + Arbetsutrustning gäller som Kapitalvaror för kommersiellt bruk och undantagna från Ångerrät för alla köpare oberoende om konsument köper som företag eller som privatperson. 

.Alla produkter kan returneras inom 14 dagar, Exklusive möbler

 

 

Varukorg
Öppna chatt
Hej hur kan vi hjälpa dig?